TIPS seandainya anda merancang untuk pergi ke Legoland:
-bawa backpack
-isi makanan dan air banyak-banyak(kalau kena check-nasib lah.. Ehhehehe)
-towel kecil lap peluh
-baju tambahan
-payung(mandatory-cuaca agak panas, nak bawa sunblock pon boleh)
-baju hujan(untuk main games yang ada air)
-siapa tinggal area johor, dicadangkan beli Annual Pass, sebbb xrushing...
RATING:
-games utk org dewasa 7/10
-games utk kanak-kanak bawah 12tahun 8/10
-building and tower made by lego 10/10 (siapa2 yg gila miniature photography memang digalakkan)
-facilities 8/10
-foods 8/10
-OVERALL RATE 8/10
Legoland ada menyediakan class main lego selama 45 minit.. Tapi kena buat tempahan awal masa mula2 masuk legoland sebab tempat terhad.
Surau untuk sembahyang, memang disediakan dan selesa. Ada 2 buah surau xsilap saya. cuma kalau kebetulan ada performance, lokasi surau agak tidak strategik kerana bersebelahan dengan stage.
LEGOLAND WEBSITE
http://www.legoland.com.my/
PRICES AND TICKETS
http://www.legoland.com.my/Plan/Prices-and-Tickets/
Legoland Malaysia
Sunday, September 16, 2012 | Posted by harizazman at 4:26 PM | Labels: cemera, instagram, Iphone4s, johor, legoland, malaysia, miniature, photo, review, tips legoland
Alya + Farid | Engagement
Thursday, September 13, 2012 | Posted by harizazman at 3:57 AM | Labels: Engagement, harizazman, jb, johor, malaysia, mersing, photography, PRICE, subang, wedding
Seagull 4
Friday, August 19, 2011 | Posted by harizazman at 7:37 PM | Labels: analog, bakri hisham, film, harizazman, johor, medium format, seagull 4, soft box, tlr
Assalamualaikum.
Gambar ni aku ambil kat bilik dengan simple lighting set.. aku just letak home made soft box kat sebelah kanan Seagull tu. aku guna dalam flash power dalam linkungan 1/16... shoot..then masuk computer, just minor editing jer.. finally upload.. seagull ni aku beli dalam awal tahun 2011. for sure , not a brand new.. agaknya 10 roll film pon xsampai lagi aku guna.
Kalau aku xsalah, body ni di buat pada tahun 1963/1964 .. sebab siries die 4-63**********... xtahu la dah berapa orang guna die ni.. hheheh.. then last skali dpat kat aku.. aku beli body dekat Wong, ade kedai camera dekat Sri Putri Skudai Johor... kedai ni nye servis bagus jugak la.. tapi kalau nak develop, agak mahal kedai ni. aku develop kat Fali.. then kalau BW film, upah BAK je lah.. Click antara hasil guna camera ni.. yang ni pon =)
Teluk Buih , Mersing Johor
Saturday, June 18, 2011 | Posted by harizazman at 1:23 PM | Labels: boat, bw, harizazman, johor, mersing
Nadia ♥ Haiyat
Thursday, March 10, 2011 | Posted by harizazman at 2:33 AM | Labels: blackwhite, freelance, HANIFAZMAN, harizazman, johor, malaysia, mersing, photography, wedding























































